Selasa, 27 November 2012

koma...


Ada kelopak elang yang muram sore tadi,
aku tergugu,
diam mematung,
tak bergeming oleh suara-suara
dan sekarang
Malam semakin memperasing aku,



aku punya dua pertanyaan buatmu, Ran..
Apa aku pantas dilahirkan?
Apa aku boleh hidup?

Aku harus berjalan sejauh apa, Ran?
Agar aku diakui sebagai manusia?

Ini aku, Ran..
Aku tak perlu mengemis pengakuan pada orang-orang!

agar diaku..
Aku tak perlu memohon pada orang-orang agar diingat slalu!
Aku tak perlu sedu-sedan, Ran!
aku tak perlu linangan air mata, bila itu semu!


sekali lagi aku katakan padamu!
aku tak perlu sedu-sedan....

Apa aku boleh terus hidup, Ran?

ketika aku sudah koma!

apa boleh kuteruskan hidup sampai titik, Ran?
ketika aku sudah koma!....









..............
di penghujung November masih di tahun yang sama!
aku rindu hujan...

tidak akan ada yang sia-sia kan?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar